torsdag 29 november 2018

Öppet hus

Igår hade de öppet hus på den öppna verksamheten där Fredrik "jobbar" som han säger. Han hade finbyxor och kavaj på sig, dagen till ära.
Jag har inte varit i de nya lokalerna, så det var hemskt kul att se hur det ser ut. En del av personalen, som jag facetimat med när Fredrik haft diverse problem med mobilen, var också där. Kul att se dem IRL.
De bjöd på glögg och pepparkakor som de själva hade bakat.

Överallt hade de satt upp Fredriks målningar och här står han och poserar framför en av väggarna.


Jag tycker att de är helt fantastiska och beställde några av honom. Jag får köpa papper och pennor till honom i julklapp.


Här är deras pysselrum och det är väl här han sitter och alstrar sina verk.



Fredrik rörde sig som en kung i lokalerna. Han visade var alla hade sina krypin. De flesta hade egna rum, där de jobbade med personalen i, och Fredrik talade om vilka som satt i respektive rum och små anekdoter som hänt i dem.

Han ringer mig varje morgon och berättar att han dricker kaffe och sitter i massagestolen. Här är den berömda stolen.
Numera sitter han där och lyssnar på spotify i sina hörlurar. Det ser lite kul ut när han facetimar från stolen. Hela bilden skakar när vi pratar, för att stolen är igång. 

Efter besöket fick vi skjuts av Fredriks kontaktperson på boendet till Nacka Forum. Vi gick runt lite och kikade och sen fikade vi en stund.
Fredrik skulle bestämt ha äppelpaj. Jag försökte övertala honom till att ta en smörgås istället, men ok då. Jag kände mig snäll och han fick som han ville.

Vi pratade lite om hur vi skulle göra i jul och vilka julklappar man kunde tänka sig att införskaffa. Fredrik tyckte att min son skulle få ett mobilskal. Vi får väl se hur det blir med det.
Han har redan köpt en julis till min sambos sonson. Den ska vi slå in när han kommer hem till oss innan jul.

Det började bli sent och vi var tvungna att åka hem. Först tog vi några snapchatbilder.

Den här skrattade vi åt länge och jag fick skicka dem till honom så han kunde visa bilderna på jobbet imorgon.

Vi hörs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar