lördag 16 december 2017

Jag har inga byxor

Fredrik har ringt ett par gånger och berättar att han inte har några byxor. Jag tyckte att det var väldigt konstigt och frågade om de gått sönder. -Nej, säger han. Men var är de då? -Vet inte, får jag till svar. Efter ett par frågor till om de försvunna byxorna, visar det sig att han inte hittar dem. Han är inte så duktig på att vika kläderna efter att ha tvättat dem, så han knölar in dem i skåp och lådor. 

Vi har vi ju varit och köpt en ny byrå till honom, så jag hoppas att kläderna hamnar där de ska.  Vi skall också köpa en ny garderob. Jag upptäckte att den var hemskt trasig när jag var hos honom och skruvade ihop byrån. Det blir nästa projekt.

Trots att han förmodligen har ihopknycklade byxor i skåpet, så var vi på Dressman XL och köpte några nya till honom. 1 par finbyxor, 1 par chinos, 1 par jeans samt ett par mysbrallor. Tydligen var mysbrallorna det bästa köpet, för det var de som han tog på sig dagen efter, för att ha på jobbet.

Här står han på sergels torg och poserar framför de fina ljusälgarna de har dekorerat torget med.


 Självklart var vi och fikade. Denna gången åt vi varsin räkmacka.  


Ett par snapchatbilder togs som vanligt och vi skrattade gott åt dem medan vi åt.



Vi slank också in på KappAhl och hittade en bild på min sambos sonson, som fick jobba lite som fotomodell åt deras julkollektion i år. Här står Fredrik och poserar bakom bilden. Han tycker att det ska bli kul att få träffa honom på julafton. Förra julen var han ju bara en liten bebis.


Näsa vecka är det julafton. Fredrik kommer hem till mig på lördagen och sen stannar han tills han tröttnar. Det ska bli kul.

Hörs vidare om det äventyret.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar