torsdag 9 augusti 2018

På jakt igen

Nu är Fredrik på jakt igen. Denna gång är det filmen Battleship som är villebrådet. Han har ett spel till sin Nintendo 3DS som är baserat på filmen och nån har berättat för honom att det finns en sådan förlaga.
Han har besökt varenda butik som han vet säljer filmer och häromdagen, hade jag mitt första facetimesamtal med en kille som jobbar på stadsmissionens butik i stan. Han hade haft filmen i sin hand för några dagar sen, men sen måste den blivit såld. Han hade dock varit snäll och googlat om var man kunde beställa den ifrån. Han hade hittat den på Ginza för 20kr. Sen dess har Fredrik inte kunnat slappna av.
 Min granne som kör skärgårdsbåt, lägger till vid Nacka Strand, gjorde en kul upptäckt en dag och tog denna bild från styrhytten. Fredriks dagliga verksamhet ligger i närheten, och de brukar ta en promenad ner till hamnen ibland.

När jag går in på Ginza så ser jag att det var en annan film med liknande namn som kostade 20:-. Jag gick med på att beställa den från en annan sajt, men då blir den dyrare. Det gjorde inget enligt Fredrik.

Igår hade han dock tur. Min sons ex fick nys om att han letade efter filmen och skrev att hon nog har den i en kartong i källaren. 
Hon skall kolla detta när hon kommer hem från sin semester. Vi får träffa henne och bjuda henne på en fika på stan som betalning för filmen. M a o, JAG bjussar på fika. Det blir alltså jag som får "betala" dyra pengar för filmen. Det hade varit billigare att beställa den på nätet, men det är ju supertrevligt att träffa henne och Fredrik över en kopp.
Man får se det så och det drabbar ju ingen fattig.
Man kanske kan få en och en annan karmapoäng för detta.




Kanske får jag se filmen också....(jag har redan sett den, men säg inget!!)

Kramis/
Sussi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar