fredag 27 juli 2018

Facetime, facetime och facetime igen

Sen Fredrik lärde sig att ringa med facetime, så har han ringt konstant.

Han har ringt från spelbutiker, från bussen, tunnelbanan, diverse butiker han besökt, sin pappa och hans sambo. Han var ju tvungen att åka dit och visa den rosa stoltheten för dem. 

Han har ringt när personalen behöver fråga mig något. Personalen får då naturligtvis sitta med när bilden visas.

Han ringer när han sitter på toaletten. Det brukar bli så på kvällen när han ska säga godnatt (vilket han gör nästan varje kväll)

Igår fick jag tala om för honom att man ibland inte ska ringa med facetime. T ex när han sitter ibland människor som han inte känner. De vill kanske inte lyssna på detta. 
Jag har bett honom att gå undan lite. Man talar ju lite högre än en vid ett vanligt telefonsamtal när man facetimar, av någon anledning.

Han hittar roliga knappar på telefonen hela tiden. I förrgår skickade jag bilder till honom, som jag fått av min son. Bilderna är på Fredrik när han fiskar. Vi har lärt honom hur man sparar bilder som man får via sms. Plötsligt får jag ett sms av honom där det står att "Fredrik har gillat en bild" .
Denna funktion visste jag inte fanns. Man kan trycka nån sekund på bilden i meddelandet och får då upp olika alternativ på skärmen, såsom spara, gilla, skriva Haha mm.

Han är för kul!  Här är fiskebilderna:




Hörs!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar