torsdag 16 augusti 2018

Fika i Gamla Stan

Igår träffades vi i Gamla Stan och tog en fika. Fredrik har ju jagat efter filmen Battleship och den har inte funnits i några affärer som säljer begagnade filmer. Som tur är så hade P den i sin ägo, och Fredrik fick den av henne. Vi fikade på café Chokladkoppen på stortorget. Fredrik åt en köttbullemacka.

Efter en stund försvann han ut på torget för att ta lite bilder. Här är en:


Här sitter det glada gänget. Fredrik är ju extra glad.



En fin bild på P och Fredrik.

Efter fikat gick vi omkring lite i Gamla Stan. Det finns ju ingen, för Fredrik, känd spel- eller videobutik där, så han brukar inte vara där så ofta.
Vi gick förbi en butik som sålde lite roliga metallsaker och Fredrik tog kort.

Jag köpte en liten trädgårdsfågel och Fredrik hittade en liten prynadsapa som jag köpte till honom.

Därefter gick vi till Aifur som är en medeltidskrog. Fredrik hade varit där förut trodde han. Vi beställde varsin alkoholfri mjöd som han blev överförtjust i. 


Han tyckte att jag kunde vara "omtänksam" mot honom, som han sa, och köpa två flaskor till honom som han kunde ta med sig hem. 
Det gick bra att köpa med sig flaskorna eftersom de var alkoholfria.

Fredrik tar ju en del bilder med sin nya mobil. Han har inte riktigt lärt sig hur man gör när man skickar dem till någon. Han kommer att få kläm på det så småningom. Han får träna lite.

När vi facetimade på dan igår, stod han framför en vägg med teckningar. Jag tyckte att de var färgglada och fina och frågade vem som gjort dem. 
-Det är jag, sa han.
-Oj, sa jag. Kan du skicka några bilder på dem till mig?

Han fick lite hjälp av nån personal och här är några. Jag tycker att de är superfina. Många monster har han ritat.







De vill jag ha i julklapp sa jag åt honom. Kommer han ihåg det, så kan jag ju rama in några och hänga på väggen. Kanske kan sälja en och annan för dyra pengar.......

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar