onsdag 20 juni 2018

Heja Sverige

Igår åkte vi till Fredrik efter jobbet. Han behövde klippa sig. Eftersom han alltid vill att frissan använder trimmern, så tycker jag att det är onödigt att betala 200kr för något vi kan hjälpa honom med.

Denna syn möttes jag av, när jag kom in till honom. En jobbarkompis hade hittat peruken när de var ute och gick, och Fredrik var den lycklige som fick den. Visst är han läcker??

Det var inte lätt att klippa honom efter det att han haft peruken på sig. Håret stod åt alla håll. Jag fick till slut försöka blötkamma håret och fick det till slut ganska rakt.
Ett par gånger under kvällen, fick jag klippa några tottar lite här och där.
Så här såg han ut direkt efter klippning och trimning av skägget. Ni ser själva. Inte superjämt. 

Saxen fick gå varm under kaffestunden på hans uteplats.

Den stora frågan om när Tremors 6 kommer till Sverige ställdes som vanligt. Thomas googlade och vi hittade ingen info. Vi får kolla om några veckor igen. Han letade då fram en liknande film som han hade hittat i en videobutik. Den var han mycket nöjd med och berättade glatt om några händelser ur filmen.


Han har semester hela juli och vi pratade om vad vi skulle göra när han kommer och hälsar på hos oss. Vi skall naturligtvis gå på loppisar och leta monsterfilmer. 
Det tar dock nån månad eftersom han har en massa saker som han skall göra med boendet först. De ska till Utö en vecka i år. Veckan efter det brukar de göra olika dagsutflykter runt omkring Nacka och veckan efter det är det "Sicklaveckan".Jag tror att de träffar andra gruppboenden och hittar på massa kul. Sen kanske han kommer och då är det vår tur att ha kul med honom.

Självklart tog vi snapbilder. Han skrattar så gott när jag visar dem för honom.


Jag hann också gå igenom hans kläder och vek ihop det som han knögglat in i garderoben. Byxor och skjortor hängdes upp på galgar, så nu kanske det är lättare för honom att hitta dem. De T-shirtar vi köpte förra året har han nog krympt i tvätten. De såg så små ut och jag tror inte att han kommer i dem längre.
Vi får se till att han provar dem. Är de för små, så får jag nog beställa superstora på nätet.

En snabb omstrukturering i badrummet hann vi också med. Thomas hjälpte honom att få upp en duschhylla som hela tiden ramlar ner. Vi får hoppas att den sitter kvar nu. Jag hängde upp de nya handdukarna som vi köpte när vi var på Ikea i oktober. De hade aldrig använts. Nu kanske de kommer till nytta.
De gamla slängdes i tvätten.

Ha det!!
Sussi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar