fredag 15 juni 2018

Påfyllt biokort och toast som inte var toast

Fredrik tycker ju om monsterfilmer. Nu har Jurassic World: The Fallen Kingdom har haft premiär. Den måste ses. Han har ett biokort som vi fyllde på förra sommaren och nu var det dax igen.
Vi träffades vid T-centralen och gick sen till bion och fyllde på 500:-. På det gamla kortet satt 87:-, så nu har han pengar till 4 biobesök. Han var supernöjd.

Vi gick sen till Haymarket på hötorget och fikade. Jag fick omgående kolla när filmen skulle visas i Sickla, och det vankas nog biobesök på lördag.

Eftersom Fredrik är väldigt tjock, så brukar vi äta smörgås eller sallad istället för att ta en kaka till kaffet. På menyn stod det toast med banan och rostade valnötter. Det lät ju spännande tyckte vi.

På Haymarket är toast inte toast. Detta fick vi in:



Det var ju supergott, men det hade varit mindre kalorier i en tårtbit eller äppelpaj.

Fredrik var såklart nöjd.





Han var också supernöjd med sitt sparande till semestern. Han har inte handlat speciellt mycket de senaste 2-3 veckorna. Det dumma är att han tar ut alla pengar och går omkring med dem i sin plånbok. Jag tyckte att de gott kunde sitta kvar på kontot, men icke!!!



Efter kaffet ville han gå och kika lite på torget. Han hittade ett armband som han blev förtjust i. Det var ett tjejjigt armband, men Fredrik är unisexig så det struntade han i. Det kostade dock 150:- och jag lyckades locka bort honom från detta inköp.
Jag sa att det fanns billigare armband i andra butiker och vi hamnade till slut på River Island.

Där hittade vi inga armband, men ett par nya skor och några strumpor.

Fredrik är lat och han verkar ha slutat duscha. Kläderna han hade på sig var skitiga och han luktade gammal uteliggare. Jag frågade honom när han hade duschat sist. 
-Det kommer jag inte ihåg, säger han. Då skällde jag lite på honom och sa att det inte är trevligt att umgås med honom när han luktar så illa. Jag sa att imorgon fick han ta på sig nya fina rena kläder och ta en dusch.
Jag ringde till boendet och bad dem hjälpa honom att ta fram rena kläder och bädda sängen. Han verkar inte ha lakan i sängen, utan ligger direkt på madrassen. Inge bra sa jag. Då luktar ju madrassen skunk. 

I morse ringde han som vanligt från jobbet och berättade stolt att han var så fin och ren och sängen blev bäddad igår.

Att det ska vara så svårt!!!

Jag ska till honom på tisdag och klippa honom inför midsommar. Då får jag gå igenom hans garderob och kanske smusselslänga gamla äckliga trasiga kläder. Får hoppas att han inte märker nåt.

Ha det!
Sussi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar