måndag 25 juni 2018

Förresten...... Jag ändrar mig!!!

I tisdags när vi var och klippte Fredrik, frågade vi om han skulle titta på matchen mellan Sverige och Tyskland på midsommardagen. 
-Vet ej, sa han.
-Vem tror du vinner då, frågade jag. -
-Det blir nog oavgjort, 3-3 trodde han.
-Okej, sa vi. Ska vi se vem som gissar rätt? Det tyckte han var en mycket bra idé. 
Jag gissade på 3-2, Thomas på 2-1 och Fredrik ändrade sig sen till 2-0. Alla trodde att Sverige skulle vinna.
-Den som vinner får ge de andra 1.000kr, sa vi. Det gick han INTE på.


På midsommardagen var det dax. Jag och Thomas gick över till våra grannar som vi hade firat midsommar hos dagen innan. Partytältet stod kvar, och de hade burit ut tv´n.



I mitten av andra halvleken, ringer Fredrik och inser att det förmodligen inte kan bli 2-0 för att det stod 1-1. Då ändrade han till 3-3. Ytterligare 10 minuter gick och det kommer ett nytt samtal från Fredrik. Han insåg då att det förmodligen var för lite tid kvar av matchen för att hinna få in 2 mål till per lag
-Jag ändrar till 2-2!!!  

Nu hade ingen av oss rätt, för det blev 2-1 till Tyskland.



Han e för rolig!!

Så här fin var jag under matchen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar