lördag 10 mars 2018

Spelmuséet, stadsministern och melodifestivalen

Som tur är, så har jag tillgång till en reporter som kan rapportera Fredriks upptåg ibland. 
I lördags träffade Fredrik  reportern A och sin kompis JP.

De har varit på Stockholms spelmuseum som ligger bredvid en spelbutik som Fredrik brukar åka in till ibland. Spelbutiken ligger, som Fredrik själv säger, på Ommegatan, som förmodligen kan översättas till Odengatan.



Här testar JP  att köra bil. Kan det vara Super Mario kart?



Kombinationen dunväst med fleecetröja ovanpå var ingen hit tyckte jag. Jag får prata med honom och fråga var hans vinterjacka tagit vägen. Det kan vara så att han blivit för tjock om magen och inte kan knäppa den längre. Den är dock, i mina ögon anskrämlig och jag tycker att vi borde köpa en ny. Får ta det med honom sen. Kanske kan vi träffas och se om vi kan hitta en snygg sådan.




Efter museumbesöket, gick de till Café Valand och fikade.
A som har varit en del av deras liv i många år, rapporterade:

-Det är ju inte så att man, 1986 trodde de här 2 killarna skulle sitta på café och prata om att välja statsminister. De har ju inte direkt några höga krav på valmanifest, men dom gillade Fredrik Reinfeldt och dom gillar Stefan Löfvén. Och varför frågar jag? Men Nettan, DOM VANN JU! De håller på vinnaren helt enkelt. Lite mello-idol syn på riksdagsvalet.
Men ändå intressant att båda ändå hade koll på vad stadsministern heter och att den innan honom hette Fredrik.



De åkte sen hem till A och kikade på Melodifestivalen. JPs favorit hade inte en chans, och nu måste han bearbeta detta. Ibland byter han favorit till vinnaren, men i år så hade vinnaren Benjamin ingen plats i JP´s mellohjärta. Han bara satt och skakade på huvudet och sa, nej, nej, nej. 

Mariette eller Rolandz skulle det ju vara som vann. A skriver:  -Jag tror att det tar ett tag innan han kan somna ikväll.

Ja, ja. Det går väl över. Det är ju mello varje år. Nästa fokus får väl bli valet och se om deras favorit blir stadsminister.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar