fredag 9 mars 2018

Ont, det gör ont



Fredrik har fått nån inflammation i armen som nu har vandrat upp i nacken. Han har varit hos läkaren, som ordinerade voltarensalva, så det har han smörjt armen med (tror jag). Man vet aldrig.
Han ringde i förra veckan från jobbet och sa att det gjorde jävla ont i nacken och sa att han skulle ha varma kläder på sig. Kyla är inte bra för inflammationer. Det hade han såklart inte, men jag hoppas att han klär på sig nu.

Han gick också till apoteket och köpte ett paket Diklofenak, som jag sa att han skulle äta 3ggr om dagen. 

Häromdagen ringde han igen och sa att P hade hittat en halsduk till honom som han hade på sig. 
-Bra, sa jag. Äter du medicinen då? -Nja, sa han. Den äter man ju när man har ont!!!
Men du har ju ont nu. Jaja, fick jag höra.

Igår ojjade han sig och sa att han hade jätteont i nacken. Återigen frågade jag om han hade varmt på sig och om han åt medicinen. -Men, den ska man äta när man har ont, säger han då. -Ja, men du HAR JU ONT, påpekar jag. -Ja, men det är inte bra att äta för mycket medicin, säger han. Förvisso inte, men du blir ju aldrig av med smärtan om du inte äter den, säger jag.
Bjäbjä, fick jag till svar då.

Ja,ja. Han äter väl den när värken blir för svår.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar