tisdag 20 mars 2018

Jag klarar mig inte utan korv

Varje måndag handlar personalen mat till Fredrik. I går glömde de köpa prickig korv och hela världen rasade.
När han kom hem från jobbet, ringde han mig och jag fick prata med J. 
-Jag kan köpa korv imorgon, sa J. Detta var inte ok för Fredrik. Korv skulle inhandlas på rot. Han ringde nån halvtimme senare, och sa att jag skulle sätta in 100:- på hans konto, så att han kunde åka och köpa själv.
När jag sa att han snällt fick vänta tills dagen efter, blev han arg och sa att han skulle ringa M.
-Ska hon åka från Farsta till dig med pengar, så att du kan gå och handla? -Det tar ju evigheter. -Eller ska du själv åka till Farsta och möta upp M i affären?
Det lät nog inte så tilltalande, så han gav med sig till slut.




Förra veckan hade de glömt att köpa en ny duschsvamp. Den gamla var för smutsig tyckte han. -Du kan väl klara dig utan en vecka, så kan de köpa en på måndag, sa jag.
-Vaddå??? Ska jag tvåla in mig med händerna???

Det gick tydligen bra, för jag hörde inget mer om det. Får hoppas att han har fått en ny svamp nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar