onsdag 16 augusti 2017

När får jag min hylla??

Fredrik har ingen hylla i duschen. Alla schampo- och duschflaskor står på handfatet i badrummet.
Jag hittade en hylla på Clas Ohlson som man kan sätta upp utan att behöva borra och skruva i kaklet. Hittade några galgar också, för det har han sagt att han har dåligt av.
Jag råkade berätta detta för honom förra veckan och sen dess har han undrat när han ska få hyllan. Jag sa till slut att kanske, kanske kunde vi komma över på tisdag. Fredrik förstår vad kanske betyder, men han väljer att sudda ut det ordet i meningarna.
I måndags ringde han och sa "Det är tisdag imorgon". Vilket i detta fall betyder. "Kommer du med hyllan imorgon"?
OK, sa jag. Vi kan träffas efter jobbet och käka en bit mat, så ska du få den.
Jag mötte upp honom vid slussen och så gick vi ner till medborgarplatsen och satte oss på en uteservering. Fredrik drack en öl och jag cola för jag skulle köra bil senare.



När vi skulle bestämma vad vi skulle äta, sa han att han ville ha en calzone. "De har inte det här", sa jag. Då får vi gå nånstans där de har det, tyckte han. "Nähäpp", sa jag, Man kan inte gå in på en restaurang när det är så fint väder. Det slutade med att han beställde en räksallad. Den var supergod tyckte han.


Eftersom klockan inte var så mycket, så tänkte jag att vi kanske skulle se om det gick nån bra film på bio. Jag kollade lite snabbt i mobilen och hittade en som skulle börja kl 17:30. Det var Valerian and the City of a Thousand Planets. Han undrade om det fanns monster i den, och jag sa att ja, typ. Men inte såna som är läskiga. Filmen var i 3D och jag sa att man måste ha glasögon på sig när man ser på filmen. "Jag behöver inga glasögon", sa han. "Jag har solhatten". Han trodde att jag menade solglasögon. Filmen var 2 timmar och 17 min. så vi tyckte att det blev för sent. Vi gick därför tillbaka till slussen och på vägen köpte vi varsin glass på Stikki Nikki 

En mysig AW blev det, tycker jag.

KRAM!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar