torsdag 31 januari 2019

Sjukhuscharmören

Idag skall Fredrik på läkarundersökning. Han blev inlagd på sjukhus igår, för att han måste tömma magen och får inte äta fast föda förrän efter undersökningen.
Här ligger han i ett eget rum som en kung.

Eftersom undersökningen kommer att vara lite obehaglig så krävdes det lite övertalning. A-C på boendet lovade att de skulle hitta på något kul innan de åkte till sjukhuset. De skulle fika och äta lunch och gå lite på stan.
A-C´s dotter följde också med. Fredrik gillar henne skarpt och har träffat henne flera gånger förut. De hade druckit cappuccino, gått på second-handbutik. Fredrik hade hittat bl a en dödskallemugg. 
A-C´s dotter köpte svarta strumpor med olika färg på linningen till Fredrik. Sen gick de och köpte lunch på en libanesisk restaurang. 

Sen begav de sig till sjukhuset för inskrivning. Jag åkte dit efter jobbet och A-C begav sig hemåt. Hon skall tillbaka idag kl 8 för lite pepp inför undersökningen som skulle göras vid 10-tiden.

De gav honom måltidsdryck istället för fast föda. Här dricker han en med ananassmak som han tyckte "var jävla god, alltså"!!

Vi spelade vänd-tia och i första omgången fick jag plocka upp nästan hela kortleken. Jag kunde knappt hålla i dem. Fredrik skrattade så han tjöt.

Fredrik vann 2ggr och jag 3. I sista omgången fick jag upp 3st 2:or vilket är som att ha tre jokrar. Jag var tvungen att visa Fredrik och ta ett kort. Han tyckte det var hemskt roligt.

Kort därefter fick jag upp denna hand. För er som inte vet hur man spelar vänd-tia, så är ju tvåan som en joker och tian vänder bort hela högen och man får börja om. Ess är ju ESS!!
Jag vann denna omgång såklart. 

Sjuksyrrorna var supertrevliga och snygga. De tyckte att Fredrik var helt fantastisk. Detta pass blir nog något att minnas för dem. Det blir nog en "väldigt bra dag på jobbet". Fredrik är ju så varm och trevlig och hemsk rolig emellanåt.

Vi får hoppas att allt går bra idag och att han vågar genomgå undersökningen. Men med stöd från A-C så går allt. Hon är helt underbar med Fredrik.

Kramis!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar